Kindertandheelkunde

Kindertandheelkunde

Een goed begin is het halve werk!
Het advies is om uw kind vanaf de zesde maand mee te nemen naar de tandarts wanneer u zelf voor controle gaat. Op deze leeftijd is een behandeling meestal nog niet nodig, de tandarts zal u vooral adviezen en voorlichting geven. Wanneer u het gebit van uw kind vervolgens ieder half jaar laat controleren kunnen eventuele problemen op tijd worden gesignaleerd en worden aangepakt.

Voordelen om uw kind al op jonge leeftijd mee te nemen:

Wanneer u uw kind al op een jonge leeftijd meeneemt naar de tandarts genieten u en uw kind van vele voordelen:

  • Eventuele problemen worden op tijd gesignaleerd en aangepakt, zo bent u uitgebreide behandelingen voor.
  • U kunt een poetsinstructie aanvragen zodat u het melkgebit van uw kind al vanaf het eerste tandje goed kunt verzorgen.
  • Uw kind kan alvast wennen aan de tandartsstoel, de witte jassen en de tandarts. Hierdoor wordt tandartsangst voorkomen
Praktijk sfeerbeeld

In de media komt het regelmatig aan bod; het melkgebit is er vaak slecht aan toe.

Veel mensen denken dat het melkgebit niet goed verzorgd hoeft te worden; het wordt immers toch vervangen door een blijvend, volwassen gebit. Daarbij vinden kinderen tandenpoetsen niet altijd leuk en hebben ouders geen zin om de strijd iedere dag aan te gaan. Ook spelen de huidige voedingsgewoonten hierbij een rol, kinderen krijgen steeds vaker de hele dag door frisdrank en snoepgoed.

Het klinkt allemaal zo vanzelfsprekend en we willen allemaal het beste voor ons kind. Toch liegen de cijfers van kinderen met een slecht gebit er niet om en zijn de gevolgen voor de toekomst enorm.

Praktijk sfeerbeeld

Waarom is een goede verzorging van het melkgebit zo belangrijk?

U wilt voorkomen dat uw kind pijn heeft aan tanden, kiezen of het tandvlees tijdens het praten, eten of zelfs constant. Toch is een gaatje in de kiezen zo ontstaan. En als er door verwaarlozing tanden of kiezen getrokken moeten worden, kan uw kind naast pijn ook problemen krijgen met kauwen. Een slecht gebit zorgt voor veel ongemakken en heeft weldegelijk invloed op het blijvend, volwassen gebit. Namelijk:

  • Het vroegtijdig verloren gaan van melktanden of -kiezen (doordat deze bijvoorbeeld getrokken moeten worden) kan tot ruimteproblemen of scheefstand van blijvende, volwassen tanden en kiezen leiden.
  • Ontstekingen aan het melkgebit kunnen overgaan op het blijvend, volwassen gebit.
  • Gaatjes in melktanden of kiezen kunnen de al aanwezige blijvende, volwassen tanden en kiezen aantasten.
Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Mondzorg Sittard-Geleen? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900 – 1515.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Open
maandag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
woensdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
donderdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
vrijdagGesloten
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Dr. H. van der Hoffplein 1
Geleen 6162BG
Route

Patiëntervaringen

964 reviews · ⭐ 8.9 gemiddeld

Zeer goed

Snel geholpen, op tijd, heel vriendelijk; een zeer goede ervaring. Heb nooit klachten bij deze praktijk, heel tevreden.

Professional, friendly and very helpful dental practice.

Very friendly and professional staff. They took the time to explain my treatment plan, the costs involved, and answered all of my questions clearly. Communication was excellent and I felt well informed throughout the process. I would definitely recommend Mondzorg Sittard-Geleen to others looking for professional dental care.

Geweldig

Echt vriendelijk en professional.

Professioneel personeel

Snel en goed geholpen Kleine problemen worden gelijk opgelost Je hoeft er geen nieuwe afspraak voor te maken

Goede tandarts.

Hier wordt ik altijd goed geholpen.

Goed geholpen

Zeer vriendelijk en goede uitleg

Goed.

Graag meer uitleg wat jullie gaan doen.

Zeer fijne praktijk

Ik wordt hier altijd goed behandeld

Fijne ervaring

Goed

Zeer behulpzaam en professioneel

Vriendelijk, proffesioneel

Professionele ervaring

Duidelijke uitleg wanneer er iets moet gebeuren en ze nemen de tijd voor je. Ook hebben ze verschillende manieren om de tanden schoon te krijgen dit hoef dus niet altijd pijnlijk te zijn. Tip: blijf samenwerken, wissel elkaar af en blijf bijscholen.

Uitstekend prettig

Duidelijke uitleg, beantwoord vragen rustig,neemt de tijd om je gerust te stellen

Heel fijn gevoel

Heel attent met mij, alles uitleggen, heel snel geholpen

Geen lange wachttijd in de wachtkamer, en de halfjaarlijkse controle is ook weer goed verlopen.

Weer een prettige controle gehad en een beetje tandsteen verwijderd. En uitleg gekregen voor de volgende halfjaarlijkse controle.

Prima geregeld

Nvt

vriendelijk en professioneel

vriendelijk, op tijd, professioneel en luisteren naar de klant

Prima faciliteiten en bekwaam.

Was op zoek naar een nieuwe praktijk en werd snel geholpen.

Duidelijk en direct

Gewoon zeggen hoe het gebit er voor staat en wat er moet gebeuren. Duidelijkheid vindt ik belangrijk zodat je zelf een keuze kunt maken.

Word hier altijd goed geholpen

Ik word hier altijd goed geholpen alleen jammer dat je steeds wisselende tandartsen en mondhygiëniste krijgt als je graag op je vrije dag wilt komen

Uitstekend

Pleun legde mijn dochter heel rustig en duidelijk uit hoe ze het beste kon poetsen en ondanks haar beugel de tanden goed schoon kon houden. Mijn dochter voelde ze echt bij Pleun op haar gemak. Ze kreeg ook veel complimentjes over wat ze al goed deed. Op deze manier zullen kinderen het bezoek bij een tandartspraktijk echt als een positieve ervaring opslaan.

Professional treatment and very friendly staff.

i am very satisfied with my visit. the staff was friendly, professional and clear in their explanation.

Tevreden

Alles verliep naar wens. Afspraak was precies zoals gepland. Er wordt oprecht naar je geluisterd.

goed

vriendelijk en behulpzaam

Hele fijne ervaring, top .

Hele fijne ervaring gehad . En Bas bedankt , en succes verder . Mvg Johan Ankiewicz

Goed deskundig en snel

Goede analyse van mijn gebit. Heldere vervolgstappen en zeer vriendelijk. Deskundige specialisten